luni, 20 februarie 2012

Sunt un cleptoman începător

- un fel de poveste -


Sunt un cleptoman începător
Și am fost invitat
La congresul cleptomanilor.
Pesemne au nevoie și de obiecte simple
Pe care doar un cleptoman începător
Le poate aduna:
Un microfon,
Un pahar cu apă,
O brichetă.

Ascult cu mare atenție,
Ca să devin și eu
Un cleptoman cu experiență.

- În seara asta
Vom alege președintele
Cleptomanilor.
Fiecare candidat
Își va prezenta programul,
Apoi puteți începe
Votarea.

- Eu merit să fiu ales,
Voi aduna toate iubirile
Să le pun la congelat.
Din când în când
Voi tăia câte-o felie
S-o arunc oilor
Și lupilor.

- Eu voi aduna speranțele
Le voi goli de sâmburi
Și de miez.
Și din când în când voi arunca
O speranță deșartă
Ca să țin lumea
Ocupată.

- Eu voi aduna visurile
Le voi plia pe diagonală
Avioane de hârtie
Atârnate de sfoara uitării.
Iar pentru cei ce totuși
Vor dori să viseze,
Voi păstra un tomberon
Cu visuri 
Second-hand.

- Eu – se ridică ultimul candidat
Voi aduna toate cuvintele
Într-o antologie omagială.
Iar la final
Nimeni nu va mai putea
Să vorbească
Decât cu cuvintele
Pe care le voi da
Cu împrunut.

- Acum puteți începe
Votarea.

Mă ridic,
Ne ridicăm toți…

Dar ce-i asta?
Unde a dispărut urna?

Sunt un cleptoman începător,
Dar cred
Că și cleptomanii cu experiență
Au nevoie
Uneori
De obiecte simple
Pe care doar un cleptoman începător
Le poate aduna:
Un microfon,
Un pahar cu apă,
O urnă…

2 comentarii: